راهنمای خصوصیات طنابهای EDEL WEISS

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۵:۳۹:۰۸ ب.ظ

PREFORM 3

به لطف تجربیات زیاد در تولید و پیشرفت این محصولات ، EDELWEISS ، PREFORM 3  نسل جدید طنابها را براساس شهرت ما در استحکام ، اطمینان ، سبکی و خوش دستی همراه با عملکرد ضد شوک ، معرفی می کند . این نتیجه تکامل در مواد سازنده ، روش و ساختار خود طناب است .

در اصطلاح ابزار ، وزن  دشمن بدی است . PREFORM 3 ، از آخرین نسل پلیمر استفاده کرده است که تفاوت در وزن را در بالای 5 گرم در هر متر باعث می شود . که بوسیله طول طناب شما افزایش می یابد و شما مزیت آن را خواهید دید .

عملکرد بهتر به معنای نیروی منفی کمتر است : فشار کمتر ، راحتی بیشتری را برای صعود کننده هنگام فرود ، فراهم می کند . نسبت استحکام به ضد شوک بودن منجربه تضمین استحکام طناب همچنین ایمنی صعود کننده می شود .

در نتیجه کار ویژه روی عملکرد گرمایی بافت طناب ، PREFORM 3 می تواند با بهبود عملکرد نیروی ضربه ایی را تا 12.5% در یک قطر مساوی  فراهم کند .البته ایمنی برای مقاومت یک طناب در انواع فرودها برای حفظ زندگی است . استاندارد UIAA ، تست طنابها در شرایط سخت و تکرار فرودهای که ممکن است برای صعودکننده خطرناک باشد ، دارد . نسل جدید طنابهای EDELWEISS ، PREFORM 3 ، می توانند بیشتر از این دو تست مؤثر فرود را تحمل کنند .

برای رسیدن به این سطح از عملکرد ، رشته ها و پیچ خوردگی های بافت طناب باید در هسته و پوشش برای کار هماهنگ ، بهینه شوند . این چگونگی موفقیت ما در معرفی چندین طناب PREFORM 3 با مقاومت در برابر لبه های تیز و اثبات کیفیت EDELWEISS است !

نشانگر وسط طناب

نشان سیاهی که در وسط طناب قرار دارد باعث پیچ خوردن آسان طناب می شود و ایمنی را افزایش می دهد . 

پوشش HD

پوشش HD ، تکنولوژی است که هر رشته ایی از کاور جداگانه کنترل می شود برخلاف رشته طنابهای استاندارد که بصورت جفت کنترل می شود . با این تعریف از رشته های طناب و اینکه ضخامت پوشش همان اندازه باقی می ماند ، سطح طناب نرم تر از رشته های استاندارد می شود و طناب مانع اضافی در سیستم حمایتی ایجاد نمی کند و کارها آسان می شود ؛ نتیجه مثبت دیگر ، پوششی که باعث ساییدگی می شد نیز کم می شود و عمر طناب نیز افزایش می یابد . 

UNICORE

یک فرایند شگفت انگیز ، پیوند پوشش طناب و هسته بدون هیچگونه تأثیری روی نرمی طناب . حتی در سختترین شرایط استفاده از پوشش ، مانع لغزش می شود . اگر پوشش بریده یا پاره شود ، هسته و پوشش متصل به هم می ماند . با طناب استاندارد ، اگر پوشش طناب با ساییدگی یک لبه بریده شود ، اولین اتفاق در کار در ارتفاع و امداد نجات مانند لغزش و جمع شدگی در چند متر ، رخ می دهد . بنابراین اگر عبور از این ناحیه غیر ممکن شود ، باعث صعود یا فرود می شود . اگر مشکلی برای انتهای طناب بوجود آید ، پوشش آن کاملاً کنار می رود و کاربر روی زمین فرود می آید .

با فرآیند UNICORE پوشش سرجای خود می ماند و کاربر می تواند با در نظر گرفتن موارد احتیاط ، با صعود یا فرود ، فرار کند . او هرگز بدون هیچ راه حلی روی طناب گیر نمی کند . فرآیند UNICORE ، پیشرفتی غیرقابل انکار را در ایمنی در حین موقعیتهای حساس و خطرناک ، بوجود آورده است .

SUPEREVERDRY

EDELWEISS اولین تولید کننده طناب صعود است که از روش SUPEREVERDRY در الیاف خود استفاده کرده است .  فواید این روش SUPEREVERDRY کاملاً بدیهی است : طناب در رطوبت سبکتر می شود ، سریع خشک می شود و بر اثر یخ زدگی سفت نمی شود . روش SUPEREVERDRY برای همه الیاف ها در هسته و پوشش طناب بکار می رود . تست مقایسه ایی برتری این روش را نسبت به روشهای متناقض تولید کنندگان دیگر در استحکام و کارایی ، ثابت کرده است .